CASES

KOMBIT

Udvikling og drift af Selvbetjeningstjek.
Løbende monitorering af borgernes tilfredshed med de danske kommunale selvbetjeningsløsninger.

 

Udvikling og drift af Selvbetjeningstjek.
Løbende monitorering af borgernes tilfredshed med
 de danske kommunale selvbetjeningsløsninger.

 

Udvikling og drift af Selvbetjeningstjek. Løbende monitorering af borgernes tilfredshed med de danske kommunale selvbetjeningsløsninger.

 

Projektinfo

Udfordringen

Med Økonomiaftalen ’19 forpligtede de danske kommuner sig til at monitorere og granske borgernes brug af de fælleskommunale selvbetjeningsløsninger, herunder Sygedagpenge, Byg og Miljø, Digital Flytning, Skoleopskrivning m.fl. Mere specifikt handlede det om at kunne opsamle anvendelsesdata og tilfredshedsmålinger på slutbrugerne med henblik på styrke brugervenligheden i løsningerne.

KOMBIT forestod ikke alene den indledende kravsspecifikation og den overordnede projektledelse, men også udbudsrunden, som flere støre og mindre IT-leverandører deltog i. Udbuddet omkring færdiggørelse af kravspecifikation samt endelig tilpasning vandt vi under en særdeles stram 2-måneders tidsplan. Vi leverede til tiden og beviste dermed også vores gode konkurrenceevne indenfor softwareudvikling til den offentlige sektor i Danmark.

Løsningen

Med den nye softwareløsning Selvbetjeningstjek kan KOMBIT og de danske kommuner nu nemt måle borgernes mening om og tilfredshed med brugervenligheden. Det giver fornyet indsigt i hvad der virker og hvad der skal justeres på i forhold til at levere en bedre digital oplevelse for slutbrugeren. Desuden kan den enkelte kommune ikke alene valgfrit benchmarke sig selv med andre kommuner landet over, men også eksportere meget omfattende Excel rapporter samt anvende et nyttigt KPI dashboard for bedre overblik.

Udover denne softwareløsning har vi i forbindelse med samarbejdet også leveret styrings- og KPI værktøj til de andre IT-leverandører af de fælleskommunale selvbetjeningsløsninger, herunder EG, KMD m.fl.  

Om KOMBIT

KOMBIT blev etableret i 2009 og ejes af Kommunernes Landsforening (KL). Som projekthus arbejder virksomheden med at skabe de bedste fælleskommunale it-løsninger til gavn for både borgere og virksomheder i Danmark. Slutbrugerne får dermed bedre service og mere effektivitet ud af kommunernes digitale løsninger. Tilsvarende frigør det vigtige ressourcer i kommunernes daglige drift.

LÆS MERE

Kontakt os

Vi står altid klar til at tage en snak om jeres næste IT projekt. Udfyld formularen, ring eller skriv til os. Så vender vi tilbage hurtigst muligt.

Ved at indsende formularen accepterer jeg privatlivspolitikken og at Applicate IT A/S må kontakte mig via e-mail med nærmere information om deres serviceydelser. Jeg kan til enhver tid trække mit samtykke tilbage ved at sende en e-mail til info@applicateit.dk.

Applicate IT | Innovation - Software - Design